Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi5
Bugün Toplam117
Toplam Ziyaret948757
HABER VİDEOLARI
Vahit Şahin
karaisalihaber@hotmail.com
BİR EVET HİKAYESİ
24/03/2017

 

"Kapım çalındı, biraz önce.  Merdivenden düşüp ayağımı burkmam yüzünden dört gündür tek ayaküstünde sekerek gidişim yüzünden memnun değilim zilin sık sık çalınmasından. Neyse, binbir zahmetle vardım kapıya. Karşımda temiz yüzlü bir genç. Ancak 18'inde. Bir şey uzattı bana. Bir broşür. Üzerindeki "Mesele Memleket Meselesi Söz Konusu Vatan" yazan satırların altında Evet ibaresini gördüm. Genc, elime verip gidecekti ki gayet munis sordum. "Evladım ne oldu? Memlekete ne oldu? Düşman mı geldi, vatan tehlikede mi yani? Öyleyse ne duruyorsun senin gibi nice gençler kanlarıyla suladı bu toprağı. Vatan broşurle kurtulmaz. Dur ben de geleyim seninle. Ayağım sakat ama..."

Genç, afalladı. Anlamadı. Anlamadığını anlayınca  "Oğlum baksana burada Söz Konusu Vatan yazıyor" dedim.

"Hay Allah teyze yok öyle bir şey düşman falan gelmedi. Seçim için bu" dedi. "Seçim mi var?" dedim. "Evet, 16 Nisanda; haberin yok mu?" dedi. "Oğlum o referandum değil miydi?" dedim. "Evet" dedi. "Öyle söyle; o zaman ne diye işgal edilmişiz gibi yazmışsınız. Zaten şimdi de Nisandan sonra da Ak Parti hükumeti tarafından yönetiliyor olmayacak mıyız? Niye şimdiki hükumete düşman muamelesi yapıyorsunuz?" dedim. Sustu. Ben de diğer sayfayı actım."Değişecek sadece hükumet sistemi" yazıyordu. "Evladım siz şimdi Ak Parti hükumetinden memnun değil misiniz yani?" dedim. Baktı. "Cumhurbaskanı halk tarafından seçileceği için siyasette birliktelik artacak, kutuplaşma azalacak" yazısını işaret edip "Cumhurbaşkanını zaten biz seçtik. Hukümetle de gayet iyi çalışıyor. Birini indiriyor diğerini bindiriyor. Kimse de bir şey demiyor. Derdiniz ne?"dedim. Yutkundu. Gidecekti ki kolunu tuttum. O sırada ayağım acıdı. Aldırmadım. Sordum. Elimdeki kağıtta "Yeni sistemde meclis devre dışı bırakılmıyor, aksine güçlendiriliyor."yazıyordu. "Yaaa! Nasıl? Anlatır mısın?"dedim. "Bilmem ben, oku dedi" "Başka bir açıklama yok ki okuyayım. Bu yaşlı teyzeni bilgilendir lütfen" dedim.  Şaşırdı. "Yeni sistemde hükümeti de halk seçecek yazıyor zaten kim seçiyordu ki" dedim. Kekeledi. Konuşacak sandım, sustu."Bir de şunu anlamadım. Halka hesap veren bir Cumhurbaşkanı olacak diyor ya, nasıl? " Bocaladı. "Teyze sen evet verme o zaman" dedi. "Hem beni yerimden kaldırıp kapı açtırıyorsun hem elime Evet yazısını tutuşturuyorsun hem de sen Evet verme diyorsun. Ben Evet vermek istiyorsam ne olacak? Anlamadan dinlemeden veremem ki. Bana anlatsana" dedim. "O zaman sen ilçeye git sor" dedi. "Yani sen beni ikna etmek için kapıma geliyor ama konuyu bilmiyorsun öyle mi? Genç sen elinde taşıdığın Evetin anlamını bilmezken, neye evet dediğini bilmezken benim vekilim olma hayaline kapılarak bilmediğin ve anlamadığın bir konuda nasıl mesai harcarsın? Benim yaşlı aklım kadar sorgulayamıyorsan nasıl benim vekilim olacaksın" Söyleyeceklerim bitmemişti ama en son onun hızla inişini görünce içeri girdim.”

Whatsapp’tan paylaşılan bu yazıyı yorumsuz olarak aldım.



452 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

KOMPLO TEORİLERİ HAVADA UÇUŞURKEN - 29/03/2020
Korona virüs salgını ortalığı yakıp kavururken, bu salgını kimler çıkardı sorusuna yanıtlar verilmeye devam ediyor. Kimileri ise artık bu komplo teorileri ile zaman geçirmek yerine, korona ile nasıl mücadele dilmesinin daha gerçekçi olduğunu ifade ed
FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA UNUTULDU MU? - 23/03/2020
Şair ve Yazar Oğuz Adem Selçuk “Şöhreti Şairlerini Aşan Şiirler” adlı köşe yazısında bazı şiir, şarkı ve türkülerin sözlerinin yazarının önüne geçtiğini ifade eder.
21 b ve TOPAL ÖRDEK - 13/02/2020
Adana Büyükşehir Belediye Meclisini sürekli takip ederim. Her ayın ikinci haftasında başlayan ve 5
DOĞA GEZİSİNİN ÖNEMİ - 03/02/2020
Kısa adı (PRODOSS) olan Profesyonel Doğa ve Su Sporları Kulübü Başkanı Mehmet Yakut Bey beni aradı ve Karaisalı’nın Etekli Köyüne bir doğa ge
KARAİSALI KONJOKTÜRÜ - 05/01/2020
Değerli yazarımız Sayın Ziya Polat’ın her yazısı güzel ve anlamlı. Ama son yazısı olan “KARAİSALI'NIN MUTEMET BEYİ KİM OLACAK” başlıklı makalesi ise çok ilgi çekti.
KARAİSALILILAR DERNEĞİ’NDE KAN DEĞİŞİMİ ŞART OLDU - 27/10/2019
Sanırım 1984 veya 1986 yıllarında kuruldu. İlk Başkanı emekli Albay Ali Gür’dü. Her yıl en az 20 öğrenciye burs veriliyordu.
KARAİSALI’DA SİYASET KAZANI (28) - 19/04/2019
Karaisalı’da siyaset kazanında aşlar pişti, tam kıvamına geldi, artık kazanımızı indirebiliriz. Ateş de zaten sönmeye başlamıştı. Her an bir rüzgar çıkmaması için üzerine ibrikle biraz su dökerek tam söndürelim.
KARAİSALI’DA SİYASET KAZANI (27) - 31/03/2019
Yerel demokrasimizi güçlendirdik.
KARAİSALI’DA SİYASET KAZANI (27) - 31/03/2019
Yerel demokrasimizi güçlendirdik.
 Devamı
AlışSatış
Dolar6.75026.7773
Euro7.29397.3231